Беловежская пуща
VI
Хто угробив ЧМП
Корабель, як людина, народжується, живе, старіє і вмирає. Коли вмирає людина від старості, це сприймається природно, але коли вмирає людина в розквіті сил це трагедія. Так і смерть таких судів, як "Максим Горький", "Одеса", "Тарас Шевченко", "Іван Франко" і "Шота Руставелі", які могли ще десяток років вірою і правдою служити людям і відправлених, як кажуть моряки на "цвяхи "- сприймається трагедією.
На 1990 рік Чорноморське морське пароплавство (ЧМП) було найбільшим у Європі і другим у світі. У його складі було більше 300 суден різного класу з сумарним водотоннажністю в 5 мільйонів тонн. З 1991 року, з моменту розпаду СРСР, ЧМП належить Україні. Кількість судів знизилося до 2006 року більш ніж у 20 разів.
У 1993 році указом Президента України був створений акціонерний судноплавний концерн "Бласко". Начальником якого був призначати Вінницький Олександр.
У 2008 році Чорноморське морське пароплавство відзначило своє 175-річчя. Втручання Генпрокуратури, СБУ та Мінтрансзв'язку запобігло розпродаж останніх ліквідних активів ДСК «Чорноморське морське пароплавство».
23 грудня Вищий господарський суд прийняв рішення відправити на повторний розгляд до суду першої інстанції (Госпсуд Одеської області) сім справ про продаж найбільш ліквідних об'єктів нерухомості ЧМП за заниженою вартістю.
У 2008 році Чорноморське морське пароплавство відзначило своє 175-річчя. Втручання Генпрокуратури, СБУ та Мінтрансзв'язку запобігло розпродаж останніх ліквідних активів ДСК «Чорноморське морське пароплавство».
23 грудня Вищий господарський суд прийняв рішення відправити на повторний розгляд до суду першої інстанції (Госпсуд Одеської області) сім справ про продаж найбільш ліквідних об'єктів нерухомості ЧМП за заниженою вартістю.
Як повідомляв тижневик «Коментарі», ще в грудні 2008 р. ЧМП уклало кілька договорів, суть яких полягала 29.10.2009 «Спасіння» ЧМП відкладено на півроку 01.04.2008 «Чорноморське морське пароплавство» має бути ліквідовано - В. Работньов 21.07 .2008 Після завершення санації із ЧМП планується вивести найбільш ліквідні активи - «Укрморрічфлот» 05.09.2008 ЧМП: чергова спроба «допріватізаціі» 11.04.2008 Мінтрансзв'язку прогнозує приватизацію «Чорноморського морського пароплавства» до 2009 р. в тому, що сторонні компанії брали на себе зобов'язання погасити борги перед кредиторами пароплавства, а натомість мали отримати його нерухомість.
Так, ЧМП перевело на ТОВ «Трансбуд-СУ 5» і ТОВ «Галерея Девелопмент» свою заборгованість перед ЗАТ «Судноплавна компанія« Укртанкер »у розмірі 6,4 і 8,2 млн. грн. відповідно. При цьому сторони домовилися, що замість «Галерея Девелопмент» оформить контроль над одним із найбільш ласих шматків держкомпанії - міжрейсової базою моряків ЧМП, площею понад 13 га, яка розташована в Одесі по вул. Варламова, 30 (район Аркадії). У свою чергу, «Трансбуд-СУ 5» отримує право власності на адміністративну будівлю ЧМП у центрі Одеси по вул. Дерибасівській, 4 загальною площею 4,6 тис. кв. м.
За аналогічною схемою ЧМП поступилося ТОВ «Транс Ойл Логістик» складський комплекс № 1 (Одеса, вул. Наливна, 2-А), який складається з адміністративної будівлі, майстерень, складів загальною площею 16,2 тис. кв. м.
За аналогічною схемою ЧМП поступилося ТОВ «Транс Ойл Логістик» складський комплекс № 1 (Одеса, вул. Наливна, 2-А), який складається з адміністративної будівлі, майстерень, складів загальною площею 16,2 тис. кв. м.
На користь цієї компанії відійшли і нежитлові будівлі в Одесі на вулицях Приморська, 3 (2,8 тис. кв. м) і Жуковського, 11/Польская, 20 (більше 2,5 тис. кв. м). Ці активи «Транс Ойл Логістик» отримала за те, що взяла на себе зобов'язання погасити лише 7,5 млн. грн. боргів ЧМП перед компанією Castrol Marine Oil GmbH. До речі, цей же кредитор фігурувала в договорі між пароплавством і ПП «Медінфарм», якому, в рахунок погашення 3 млн. грн. боргу перед Castrol, дісталося адміністративно-складське приміщення в Одесі по вул. Приморська, 11/13.
Не менш привабливі активи дісталися ТОВ «Індокитай»: одеські кафе «Гольфстрім», Чорноморський яхт-клуб і Чорноморський яхт-клуб ЧМП, натомість за погашення 2,8 млн. грн. боргів пароплавства перед Castrol Marine. За таким же шляхом пішли ТОВ «Трансбуд-Авто» та ТОВ «Укрздравніца», які за трохи більше 2 млн. грн. боргів ЧМП отримали у власність його автогосподарство (бокси, склади, адміністративні будівлі), а також одеський пансіонат ветеранів флоту.
Не менш привабливі активи дісталися ТОВ «Індокитай»: одеські кафе «Гольфстрім», Чорноморський яхт-клуб і Чорноморський яхт-клуб ЧМП, натомість за погашення 2,8 млн. грн. боргів пароплавства перед Castrol Marine. За таким же шляхом пішли ТОВ «Трансбуд-Авто» та ТОВ «Укрздравніца», які за трохи більше 2 млн. грн. боргів ЧМП отримали у власність його автогосподарство (бокси, склади, адміністративні будівлі), а також одеський пансіонат ветеранів флоту.
Але в липні 2009 р., ЧМП відмовилося передавати ці активи, що дало підстави цим компаніям звернутися до суду з вимогою визнати за ними права власності. І вже через три тижня Госпсуд Одеської області у два етапи (3 і 7 серпня) виніс сім рішень, якими ці позовні вимоги були задоволені. У свою чергу ЧМП оскаржило ці рішення у Вищому господарському суді. 30 листопада ВГСУ прийняв апеляційні заяви пароплавства і призначив їх розгляд на 23 грудня.
Напередодні засідання ВГСУ існували побоювання з приводу позитивного для ЧМП результату. По-перше, чому ЧМП не звернулося згідно з передбаченою процедурою в обласний апеляційний госпсуд? А по-друге, досить дивно виглядало те, що ВГСУ призначив розгляд семи таких серйозних справ в один день, в одному залі (№ 326), одним складом суддів. Причому на розгляд кожної справи було заплановано за п'ять хвилин, починаючи з 10.15 до 10.45. Як повідомив tbu.com.ua джерело в Мінтрансзв'язку, напередодні засідання існувала загроза, що таким чином суд може легалізувати цей продаж.
Але участь у судовому засіданні представників Генпрокуратури і Мінтрансзв'язку поки дозволило прийняти рішення на користь ЧМП. ВГСУ направив ці справи на повторний розгляд до суду першої інстанції, тобто Госпсуд Одеської області.
Але участь у судовому засіданні представників Генпрокуратури і Мінтрансзв'язку поки дозволило прийняти рішення на користь ЧМП. ВГСУ направив ці справи на повторний розгляд до суду першої інстанції, тобто Госпсуд Одеської області.
Правда варто відзначити, що серпневі рішення обласного суду явно суперечать іншим рішенням цього судового органу. Нагадаємо, що з лютого 2006 р. ЧМП знаходиться в процесі санації, а план санації у серпні 2008 р. затвердив Госпсуд Одеської області. Тоді ж суд призначив керуючим санації Володимира Шнякін, замість екс-президента ЧМП Євгена Кожевіна, якого на цю посаду ще в 2004 р. призначав Мінтрансзв'язку. Причому процедура санації передбачає розплату з кредиторами шляхом продажу на аукціоні об'єктів, передбачених планом санації. Але ніяк не шляхом переуступки боргів, про яку навіть у Мінтрансзв'язку дізналися за три дні до вищезазначеного засідання ВГСУ.
До речі, в плані санації визначена інша вартості об'єктів нерухомості, про які йде мова. Так Міжрейсова база моряків у плані санації оцінена в 347,3 млн. грн., А при переуступку боргу в 8,2 млн. грн. Пансіонат ветеранів флоту при вартості в плані санації в 9,8 млн. грн. повинен був відійти за 89,9 тис. грн. Автогосподарство ЧМП при вартості в 3,3 млн. грн., Хотіли віддати за 2.1 млн. грн. Адмінбудинок по ул.Дерібасовской, 4 при вартості в плані у 26,7 млн. грн., Могло піти за 6,5 млн. грн. При цьому підтверджена заборгованість ЧМП перед кредиторами становить близько 36 млн. грн. І ще на початку 2008 р. кредитори були готові відмовитися від претензій, у разі отримання тільки одного об'єкту - чотириповерхового будинку по ул.Дерібасовская, 4.
Крім того, В. Шнякін робив дві спроби розпродажу об'єктів ЧМП у листопаді 2008 р. і вересні 2009 р. Але з порушенням порядку проведення подібних аукціонів. Зокрема, щодо останньої спроби в кінці вересня Чорноморська транспортна прокуратура винесла протест на «незаконні дії з організації проведення аукціону з продажу майна ДСК ЧМП».
Приводом для протесту прокуратури стало повідомлення про проведення аукціону, опубліковане 21 серпня 2009 р. в газеті «Комсомольська правда в Україні». При цьому в оголошенні не вказані назви об'єктів продажу, їх місцезнаходження, стартова вартість, умови продажу та експлуатації, сума, яку мають вносити покупці в розмірі 10% початкової вартості об'єкта, час та місце особистого ознайомлення з об'єктом, місце проведення аукціону. На ці порушення процедури ще 16 вересня також звернуло увагу В. Шнякін регіональне відділення ФДМУ в Одеській області. Тим самим порушені вимоги ст.15 закону «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».
Крім того, в порушення законодавства продаж не була узгоджена з Мінтрансзв'язку і на момент подачі протесту прокуратури не була проведена експертна оцінка майна ЧМП.
Аналогічну спробу продажу активів В. Шнякін зробив ще 24 листопада 2008 р., коли розмістив оголошення в одеській газеті «оголосила» про проведення 26 грудня аукціону. Причому значна частина запропонованих до продажу об'єктів нерухомості не була передбачена планом санації.
Приводом для протесту прокуратури стало повідомлення про проведення аукціону, опубліковане 21 серпня 2009 р. в газеті «Комсомольська правда в Україні». При цьому в оголошенні не вказані назви об'єктів продажу, їх місцезнаходження, стартова вартість, умови продажу та експлуатації, сума, яку мають вносити покупці в розмірі 10% початкової вартості об'єкта, час та місце особистого ознайомлення з об'єктом, місце проведення аукціону. На ці порушення процедури ще 16 вересня також звернуло увагу В. Шнякін регіональне відділення ФДМУ в Одеській області. Тим самим порушені вимоги ст.15 закону «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».
Крім того, в порушення законодавства продаж не була узгоджена з Мінтрансзв'язку і на момент подачі протесту прокуратури не була проведена експертна оцінка майна ЧМП.
Аналогічну спробу продажу активів В. Шнякін зробив ще 24 листопада 2008 р., коли розмістив оголошення в одеській газеті «оголосила» про проведення 26 грудня аукціону. Причому значна частина запропонованих до продажу об'єктів нерухомості не була передбачена планом санації.
Як бачимо ситуація доведена до абсурду. Адже ЧМП має всі можливості погасити настільки незначний борг. Але в порушення законодавства процедура санації триває вже на два роки більше передбачених термінів. Крім того, виникає питання, чому Фонд держмайна досі не провів експертну оцінку реальної вартості майна ЧМП, щоб не давати надалі приводів для сумнівних переуступок боргів.
У березні 2010 року з трибуни Верховної Ради про ситуацію, пов'язану з ЧМП, розповів народний депутат Євген Царьков. Він звернувся з депутатським запитом до Президента України. "На пам'яті одеситів і всього нашого народу глибоко травмує рана - розграбування Чорноморського морського пароплавства, - зазначив депутат. - Як ви знаєте, вже остаточно знищено Азовське морське пароплавство. На межі Дунайське пароплавство, яке витримало югославську кризу, але не в змозі боротися з корупційною українською.
Моряки і ветерани пароплавства пов'язують це ще й з тим, що в країні немає державної програми розвитку морського флоту в Україну ".
Депутат закликав вжити термінових заходів для припинення процедур банкрутства та санації ЧМП, повернути його майно, яке було незаконно відчужене, створити спеціальну державну комісію зі складу фахівців ГПУ, СБУ, Мінтрансу з питань штучного банкрутства та відновлення діяльності ЧМП, а також тимчасову слідчу комісії ВР з цього питання.
Депутат закликав вжити термінових заходів для припинення процедур банкрутства та санації ЧМП, повернути його майно, яке було незаконно відчужене, створити спеціальну державну комісію зі складу фахівців ГПУ, СБУ, Мінтрансу з питань штучного банкрутства та відновлення діяльності ЧМП, а також тимчасову слідчу комісії ВР з цього питання.
Як йдеться у відкритому листі ветеранів «Чорноморського морського пароплавства» на адресу Президента України Віктора Ющенка, Прем'єр-міністра Юлії Тимошенко, спікера Верховної Ради Володимира Литвина і лідерів парламентських фракцій, ветерани ЧМП звертаються до згаданих особам з тим, щоб «поставити крапку про розграбування і знищенні державної судноплавної компанії «ЧМП». «З 1992 року, коли незаконно було усунуто президента ДСК« ЧМП »Пилипенко В.В. і призначено першим президентом незалежної України Леонідом Кравчуком Кудюкіна П.В. - Почався розвал ЧМП. За час президентства Кравчука і Кучми стався основний розвал «ЧМП» і ніхто з них не поніс відповідальності, але ж вони гаранти конституції і повинні захищати державну власність, народ дав їм такі права », - відзначають ветерани.
Як йдеться в листі, до 2008 року було змінено дев'ять президентів компанії, причому останній президент Євген Кожевін «багато зробив для захисту державної власності компанії: розкрив схеми незаконного продажу суден, надуманих боргів пароплавства, за що у 2006 році його намагалися відсторонити від керівництва компанії, але, на той час, уряд не дозволила це зробити ». «Проте, 26 лютого 2008 року сталося рейдерське (інакше не назвеш - прим.авт.) Захоплення компанії. У той час, коли президент компанії поїхав до Міністерства транспорту України для звіту, його заарештовують на вокзалі в Києві і в цей же час захоплюють управління компанією », - заявляють ветерани« ЧМП ». «Г-н Кожевін Е. Н. керував ДСК «ЧМП» більше 3-х років і до нього не було ніяких претензій і раптом виникла кримінальна справа для того, щоб усунути його від керівництва компанією і продати залишки майна компанії за безцінь і остаточно знищити ГСК, найбільшу компанію в світі , яка давала чистий прибуток в бюджет держави понад мільярд доларів на рік », - відзначають вони.
«За рахунок ДСК« ЧМП »побудовані Іллічівський, Південний порти, забезпечивши їх першокласним обладнанням, а також виділялися кошти на модернізацію Одеського морського порту. ОВІМУ (зараз Одеська національна морська академія) укомплектована сучасними тренажерами, підготовлена велика кількість фахівців вищого класу, до міського бюджету надходили значні кошти і так далі », - підкреслюється в листі, автори якого вважають, що банкрутство компанії в даний час« створено штучно і відображає корупцію у вищих ешелонах влади для збагачення власних кишень і знищення флоту Україна ».
«Вже знищено Азовське морське пароплавство і штучно знищується Українське Дунайське пароплавство. Судноремонтні підприємства скорочуються, докери і судоремонтники втрачають робочі місця. Наші суднобудівні заводи не будують судна для флоту Україні. Наші морські навчальні заклади готують фахівців для судновласників інших держав, а не для рідної України. Наші моряки, вимушено працюючи на іноземних судновласників, не мають виробничого стажу в Україну, що позначається при нарахуванні пенсій. Немає державної програми розвитку морської флоту в Україну, як морської держави, і знищення ДСК «ЧМП» - це плювок у душі тих ветеранів і моряків, які вкладали свою працю в розвиток флоту, підготовку висококласних фахівців », - підкреслюється в листі.
«Багато ветеранів потребують ліків і медичної допомоги, оскільки за всю трудову діяльність отримують мізерні пенсії від 600 до 800 грн. Раніше нам, ветеранам, посильну допомогу надавало ДСК «ЧМП», зараз - співчуваючі морські організації. Ветерани з болем у серці дізнаються, що Палац культури моряків і Міжрейсова база моряків, а також інша власність ЧМП вже виставлені на продаж, але ж створюючи Міжрейсову базу моряків, багато ветеранів приводили її до ладу, ремонтували і тепер якийсь злодій, інакше не назвеш, за надумані борги безкоштовно отримає те, що створювали ветерани », - йдеться в листі.
«А чому Ви, пане Президенте, не зупините це свавілля, адже Ви обіцяли відродження« ЧМП »як гарант конституції? А що зробили Ви, пані Прем'єр-міністр, коли у Ваше прем'єрство, на нашу думку - з Вашого прямої вказівки Міністром транспорту Йосипом Вінським почалося банкрутство компанії для остаточного його знищення? Нам соромно за Вас, Володимир Михайлович (спікер ВР Володимир Литвин - прим.ред.), Що Ви, як голова Верховної Ради України не відреагували на те, що відбувається з ДСК «ЧМП», - підкреслюють ветерани компанії. З дня незалежності України, за словами авторів листа, кадрова політика галузі Міністерства транспорту не витримує жодної критики - Міністрами призначаються особи, які не мають ні досвіду роботи на транспорті, ні достатньої кваліфікації, а морською галуззю керують особи просто бездарні.
«Шановні панове, ветерани ДСК ЧМП, (і ми думаємо, що нас підтримають ветерани Азовського морського пароплавства та Українського Дунайського пароплавства), звертаємося до Вас, як до керівників країни, депутатам, яких ми обирали, з проханням проявити свою мужність і совість, негайно прийняти закон про зупинку банкрутства ДСК «ЧМП», повернення майна, яке вже продали, повернення на посаду президента «ЧМП» Євгена Кожевіна, надати допомогу в розвитку ДСК «ЧМП», призначити на конкурсній основі за участю і рекомендаціями асоціацій капітанів і механіків Чорноморського басейну на керівні посади морської галузі гідних фахівців. Ми пропонуємо створити «Фонд порятунку ДСК« ЧМП »і звернутися до всіх моряків Україні, судновласникам судноплавних компаній, крюінгових компаній, портів Україна, профспілці моряків і просто громадян України з проханням внести свій посильний вклад для розрахунку з кредиторами.
Наші моряки повинні працювати на національному флоті Україна і бути захищеними, а не перебувати в полоні у піратів. Ми сподіваємося на Вашу порядність, честь і совість у захисті ДСК «ЧМП» та морської галузі України, бо сам Бог дав Україні вихід у море, зробивши її морською державою », - йдеться в листі, направленому першим офіційним особам країни за дорученням зборів ветеранів« Чорноморського морського пароплавства »Втручання Генпрокуратури, СБУ та Мінтрансзв'язку запобігло розпродаж останніх ліквідних активів ДСК« Чорноморське морське пароплавство ».
ЧМП Знову хочуть приватизувати
Богдан Дімовській - УКРІНФОРМ /. Державну судноплавних компанію "Чорноморське Морське пароплавство" Знову спробують приватизувати. Про Це повідомив начальник регіонального відділення Фонду держмайна України по Одеській області Олександр Козлов, повідомляє кореспондент УКРІНФОРМу.
За словами О. Козлова, факт того, Що ЧМП перебуває у процесі санації, інколи заважає підготовці об'єкта до продажу. Призначений новий Керівник ЧМП - Владлен Горобченко.
Нагадаємо, напрікінці минуло року Вищий господарський суд України скасував Судові Рішення, які визнавав за комерційними структурами Право власності на майно пароплавство, його призначення та оцінювалося у торбу близьке 400 млн грн. У жовтні 2009-го суд продовжів санацію підприємства.
У 1991-му на балансі ЧМП Було 350 суден основного флоту. У 1993 році БУВ утворення Акціонерний концерн "Бласко", Який узяв на Свій баланс судна компанії. Більшість з них продано. За останніми даними флот ДСК "ЧМП" становить 6 одиниць.
Богдан Дімовській - УКРІНФОРМ /. Державну судноплавних компанію "Чорноморське Морське пароплавство" Знову спробують приватизувати. Про Це повідомив начальник регіонального відділення Фонду держмайна України по Одеській області Олександр Козлов, повідомляє кореспондент УКРІНФОРМу.
За словами О. Козлова, факт того, Що ЧМП перебуває у процесі санації, інколи заважає підготовці об'єкта до продажу. Призначений новий Керівник ЧМП - Владлен Горобченко.
Нагадаємо, напрікінці минуло року Вищий господарський суд України скасував Судові Рішення, які визнавав за комерційними структурами Право власності на майно пароплавство, його призначення та оцінювалося у торбу близьке 400 млн грн. У жовтні 2009-го суд продовжів санацію підприємства.
У 1991-му на балансі ЧМП Було 350 суден основного флоту. У 1993 році БУВ утворення Акціонерний концерн "Бласко", Який узяв на Свій баланс судна компанії. Більшість з них продано. За останніми даними флот ДСК "ЧМП" становить 6 одиниць.
***
Комментариев нет:
Отправить комментарий